Svek, vad är det? vem bär ansvaret?

Vad är värre än att bli sviken?

Svek är det värsta du kan utsätta en annan människa för. att svika ett förtroende, att svika någon som behöver uppbackning, att utelämmna och svika någon du älskar.

Är det psykist och fysiskt möjligt att utsätta någon man älskar för svek? är det möjligt att såra någon man håller av så djupt och hårt som svek gör?

Kan en person som sviker en anann göra detta utan att själv ha insikt om att den gör så?

Kan en person som älskar en annan utsätta den andre för svek?
 
OM man kan svika utan att själv ha insikt om det, bör man även kunna svika någon man älskar.

Men räknas det då som svek?

Kan ett svek bara bli ett svek om båda parter vet om att det är ett svek.
Jag har kännt mig sviken, men personen jag kände svek mig förstod inte alls vad jag menade och tyckte inte alls att denna gjort fel.

Kan man klandra denne för det?

Hur ska man kunna få ett svek ogjort om man inte vet/visste/tyckte att man svek.

Kan ett svke bara vara ett svek om det hade gått att förhindra, och för att det ska kunna förhindras innan det händr måste personen som sviker veta om att det den kommer göra är ett svek.

Och om personen inte vet om det, kan man väl nte kalla det för svek, eftersom personen inte visste attd en svek, skule de inte gå att förhindra och vad är då felet?

är det fel bara för att en människa känner sig sviken?

För att jag känner mig sviken, har den andre verkligen gjort fel, om en inte tycker eller visste att den svek?

eller är det bara känslan i mig. är det bara jag som bär ansvaret?



Eller hur är det egentligen?


Love
Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0